Dies ist eine überholte Version, die am 2023-06-21 veröffentlicht wurde. Lesen Sie die aktuellste Version.

Apocalyptic Dimensions: Seeing the Beginning from the End

Autor/innen

  • Nataliya Atanasova Софийски университет „Св. Климент Охридски“ / Sofia University “St. Kliment Ohridski”

Abstract

In analysing apocalyptic discourse, it is essential to distinguish the spatial and temporal dimensions in which a catastrophe exerts influence, paves the way for the development of a particular way of thinking, and accordingly builds an appropriate and distinct worldview. My goal is to explore some of the consequences of putting discourse into action to affect political or social change. It is important to understand how certain beliefs and conventions are constructed through the use of catastrophic language, symbolism, and imagery. To this end, I will examine how apocalyptic discourse shapes the way people see the world around them, using as examples works by Mario Sironi, Ludwig Meidner, and Stanley Donwood, while comparing them to the Benjaminean notion of “destructive character”, emphasising how the visual discourse structures space and time to unveil novel aspects of reality. Keywords: apocalypse; catastrophic imaginary; non-places; visual art; creative destruction   При анализа на апокалиптичния дискурс е важно да се разграничат пространствените и времевите измерения, в които катастрофата оказва влияние, проправя път за развитието на определен начин на мислене и съответно изгражда подходящ и особен мироглед. Моята цел е да изследвам някои от последствията от въвеждането на дискурса в действие за осъществяване на политическа или социална промяна. Ще бъдат разгледани определени вярвания и конвенции, изградени чрез използването на катастрофичен език, символика и образи. За тази цел ще изследвам как апокалиптичните дискурси оформят начина, по който хората виждат света около себе си, използвайки примери от творчеството на Марио Сирони, Лудвиг Майднер и Стенли Донууд – сравнени с Беняминовия концепт, описващ „разрушителния характер“, подчертавайки начина, по който визуалните дискурси структурират пространството и времето, за да разкрият нова форма на реалност. Ключови думи: апокалипсис; катастрофично въображение; не-места; визуално изкуство; творческа деструкция

Downloads

Veröffentlicht

2023-06-21

Versionen